Eliminating poverty: what can lawyers do?

Fecha: 21 de octubre del 2014.
Lugar: Tokyo (durante la Reunión Anual de la Internacional Bar Association).

La Fundación Fernando Pombo, como miembro del  «Poverty, Empowerment and the Rule of Law Working Group«, fue invitada a participar como moderadora en la sesión: «ELIMINATIG POVERTY: WHAT CAN LAWYERS DO?

Este evento estuvo organizado por el «Poverty, Empowerment and the Rule of Law Working Group«, el «Human Rights Law Working Group», el «Law Firm Management Committee» y el «Young Lawyers’ Committee».

Moderan:

• Peter Maynard Peter D Maynard Counsel & Attorneys, Nassau, Bahamas; Chair, Poverty, Empowerment and the Rule of Law Working Group.
  • Norman Clark Walker Clark LLC, Fort Myers, Florida, USA; Advisory Board Member, Law Firm Management Committee.
  • Carmen Pombo Fundación Fernando Pombo, Madrid, Spain; Vice-Chair, Poverty, Empowerment and the Rule of Law Working Group.

El mundo tiene los suficientes recursos como para eliminar la pobreza en la actualidad. Esta sesión investiga las responsabilidades y obligaciones de los abogados, despachos de abogados y colegios de abogados en la construcción de sociedades prósperas, basadas en el imperio de la ley, donde ninguna persona carezca de la atención básica de la salud, esté desnutrida, sin hogar o sin educación, o se le niegue la igualdad económica y oportunidad social. Se examinará lo que los abogados están hacienda en este campo, qué puede hacer, y qué debemos hacer para aliviar los síntomas de la pobreza., apoyando a las instituciones comprometidas con la construcción de sociedades próspera, para propugnar cambios en los sistemas políticos, económicos y jurídicos que permitan o obstruyan las aspiraciones y los esfuerzos de la gente para una vida mejor.

Intervinientes:

• Professor Bryan Horrigan Monash University, Clayton, Victoria, Australia.
  • Yoko Komiyama Former Minister of Health, Labor and Welfare of Japan, Tokyo, Japan.
  • Ruth Sebatindira LL.M Ligomarc Advocates, Kampala, Uganda; President / Chairperson, Uganda Law Society.
  • Zak Yacoob Former Justice of the Constitutional Court of South Africa, Durban, South Africa.

Página web official de la Reunión Anual de la IBA

Eliminating poverty: what can lawyers do?

Date: October 21, 2014
Place: Tokyo (IBA Annual Conference)

Presented by the Poverty, Empowerment and the Rule of Law Working Group, the Human Rights Law Working Group, the Law Firm Management Committee and the Young Lawyers’ Committee

Session Chair

• Carmen Pombo Fundacion Fernando Pombo, Madrid, Spain; Vice-Chair, Poverty, Empowerment and the Rule of Law Working Group

The world has the resources to eliminate poverty in our lifetime. This session investigates responsibilities and obligations for lawyers, law firms, and bar associations in building prosperous societies, founded on the rule of law, where no person lacks basic health care, is under-nourished, homeless or uneducated, or is denied equal economic and social opportunity. We will examine what lawyers are doing, can do, and should do to alleviate the symptoms of poverty, to support institutions committed to building prosperous societies and to advocate changes in political, economic and legal systems that empower rather than obstruct people’s aspirations and efforts for a better life.

Speakers

• Professor Bryan Horrigan Monash University, Clayton, Victoria, Australia